Jak se přihlásit
Smluvní podmínky
Jak se přihlásit na zájezd
Prosím, stáhněte si Smlouvu o zájezdu/potvrzení zájezdu (formát PDF, velikost 44 kb).
Místo v zájezdu si můžete rezervovat nejlépe pomocí rezervačního formuláře (u termínu zájezdu tlačítkem rezervovat), dále telefonicky, mailem nebo osobně. Rezervace platí max. 10 dní. Do stanovené doby předejte nebo zašlete vyplněnou a podepsanou smlouvu o zájezdu/potvrzení zájezdu a uhraďte zálohu (ev. plnou cenu zájezdu v době kratší než 30 dní před odjezdem zájezdu). Zájezd lze zaplatit v hotovosti na adrese CK – Livornská 436, Horní Měcholupy, Praha 15 (předem nutno domluvit termín návštěvy), nejlépe však převodem z vlastního konta na účet CK: 107-3301450287/0100, ev. pomocí pokladní složenky Komerční banky na kterékoli pobočce KB. Variabilním symbolem je prvních šest čísel rodného čísla (před lomítkem) + kód zájezdu. Konstantní symbol je při převodu – 308, při platbě pokl. slož. KB – 1379.
Záloha je minimálně 30 % z ceny zájezdu. U zájezdů do hodnoty 60 000 Kč je záloha většinou do výše 20 000 Kč, tam kde cena letenky přesahuje částku 20 000 Kč je záloha rovnající se ceně letenky. U zájezdů do Jižní Ameriky a na Nový Zéland je záloha minim. 30 000 Kč, do Austrálie 40/47 000 Kč, Oceánie minim. 50 000 Kč vzhledem k cenám letenek. V případě uzavření smlouvy ve lhůtě kratší než 30 dnů před odjezdem zájezdu nebo poskytnutím služeb je zákazník povinen uhradit 100 % celkové ceny zájezdu.
Platby ze zahraničí
Adresát: CK Karavela s.r.o., Smetanova 894, 539 01 Hlinsko
Adresa banky: Komerční banka, Italská 2, 120 00 Praha 2
IBAN: CZ4701000001073301450287
SWIFT: KOMBCZPPXXX
Při převodu zadat zahraniční SEPA platbu (převod ze zemí Eurozóny).
Cestovní pojištění
V cenách zájezdů CK Karavela není zahrnuto cestovní pojištění.
Pojištění Vám můžeme zajistit u Generali-České pojišťovny (produkt TURISTA). Aktuálně u této pojišťovny lze pojistit na léčebné výlohy s covidem, karanténou a storno země zařazené v zelené, oranžové, světlé i tmavě červené zóně. Pojištění zahrnuje: léčebné výlohy v zahraničí, kryjící náklady až do výše 6 000 000 Kč (Svět, 528 Kč), ev. 3 000 000 Kč (Evropa, 297 Kč), úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti za škody, pojištění zavazadel (Svět – 50 000 Kč, Evropa – 20 000 Kč). Klienti nad 70 let věku mají pojištění bez příplatku. Možné pojištění stornopoplatků do výše 100 000/150 000 Kč (Svět, poplatek 780/2 100 Kč) a do výše 15 000/30 000/40 000 Kč (Evropa, poplatek 144/235/300 Kč). U storna (Svět) je dále pojištěna právní ochrana (20 000 Kč), nevyužitá dovolená (15 000 Kč) a přerušená cesta (20 000 Kč). V případě storna je plnění pojišťovnou ve výši 80 %.
Nově je možné pojistit přerušení cesty z důvodu nákazy COVID. V případě přerušení cesty pojišťovna poskytne pojistné plnění v podobě úhrady nákladů na nespotřebované služby vyplývající z uzavřené smlouvy o zájezdu a v podobě dodatečných nákladů na návrat (jízdní doklad, letenka), pokud nebylo možné použít původní zpáteční jízdní doklad. V případě nařízení preventivního testu na zjištění onemocnění COVID-19, pojišťovna uhradí náklady spojené s jeho provedením. V případě nařízené preventivní karantény pojišťovna po dobu jejího trvání uhradí náklady spojené s ubytováním a stravou pojištěného. Pojišťovna pojištěnému nahradí náklady za parkovné, které vznikly po termínu řádného návratu leteckou dopravou, pokud vyzvednutí vozidla v řádném termínu zabránila nařízená preventivní karanténa pojištěného v souvislosti s podezřením na onemocnění COVID-19 mimo území České republiky nebo nařízený test na vyloučení onemocnění COVID-19 mimo území České republiky. Dále pojišťovna pojištěnému uhradí náklady na repatriaci pojištěného po ukončení nařízené preventivní karantény mimo území České republiky. Pojištěný je povinen ihned po vzniku škodní události (tj. ihned po nařízení preventivního testu na zjištění onemocnění COVID-19 nebo nařízení preventivní karantény v souvislosti s podezřením na onemocnění COVID-19, k tomu příslušným úřadem mimo území České republiky) kontaktovat asistenční centrálu pojišťovny a postupovat v souladu s jejími pokyny. Pojišťovna uhradí vzniklé náklady na základě dokladů osvědčujících nenávratné vynaložení těchto nákladů pojištěným. V odůvodněných případech může pojišťovna vzniklé náklady uhradit přímo za pojištěného, a to po předchozí dohodě s asistenční centrálou pojišťovny. Limit plnění max. do výše 30 000 Kč. Poplatek 250 Kč (Evropa), 540 Kč (Svět).
Je možné také uzavřít pojištění nabízené poj. AXA. Limity poj. AXA jsou nadstandartní s plněním léčebných výloh do 100 000 000 Kč, z toho na léčbu covidu do výše 15 000 000 Kč vč. karantény a storna.
Při likvidaci pojistné události je v přímém vztahu k zákazníkovi pojišťovna. Upozorňujeme na skutečnost, že zmíněné pojištění nekryje sportovní činnost. Doporučujeme připojištění u náročné vysokohorské turistiky, trekingu.
Pojištění CK proti úpadku
CK Karavela s.r.o. je pojištěna ve smyslu zákona 159/1999 Sb. proti případnému úpadku. Pojistná smlouva je uzavřena s Českou podnikatelskou pojišťovnou, a.s.se sídlem v Praze. Číslo pojistné smlouvy: 0201900122. Originál smlouvy je uložen v CK a je možné jej předložit zákazníkovi. Při uzavření smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu obdrží zákazník doklad o pojištění.
Další informace
Letecké zájezdy – Celková cena leteckého zájezdu většinou obsahuje mezinárodní letenku, letištní taxy, místní dopravu, ubytování, služby průvodce a případně další vyjmenované služby. Víza nejsou většinou v ceně zájezdu. U mnoha destinací se víza vyřizují přímo na letišti či na hranici. Tam, kde je nutné vyřídit víza dopředu informujeme o této situaci klienta. Klient si může víza vyřídit sám nebo je zajistí na požádání naše CK. O výši poplatků informujeme. Odletové taxy, které se hradí na některých letištích při odletu si klient hradí sám. Při uzavírání smlouvy je klient seznámen s celkovou cenou zájezdu. Odlety mohou být i z jiného letiště než Praha (Mnichov, Vídeň ap.) vzhledem k cenám letenek. Zákazník se na letiště dopravuje na vlastní náklady. U leteckých zájezdů může dojít k posunu termínu o několik dní s ohledem na možnosti letecké přepravy. S touto eventualitou je nutné počítat. CK o této změně informuje co nejdříve, jak je možné.
U leteckých zájezdů doporučujeme podat přihlášku s předstihem. Nenechávejte přihlášení na poslední chvíli. V cenách zájezdů je letenka kalkulována za průměrnou nákupní cenu. V případě pozdního přihlášení a nákupu letenky za vyšší cenu bude účtován doplatek. U některých zájezdů je vzhledem k nutnosti vyřizování některých povolení uzávěrka nejpozději 2 měsíce před odletem. Využívejte možnosti nákupu zájezdu za cenu first minute, vzhledem k nutnému zajišťování služeb od partnerů a zajištění zájezdu v zahraničí budou last minute vyhlašovány výjimečně.
Pasy, víza
Pro všechny cesty potřebujete pas s platností minim. 6 měsíců po vycestování z destinace. V opačném případě je nutné včas zažádat o nový pas. Doba vyřízení nového biometrického pasu s platností 10 let může být až 1 měsíc za poplatek 600 Kč. Pokud potřebujete pas vyřídit rychleji, lze to do 6 dní, platnost pasu je také na 10 let, ale poplatek je 4 000 Kč. Pro vyřízení víz je nutný platný cestovní pas s dostatečným počtem volných listů pro udělení víz. O potřebném počtu volných listů informuje CK. Za případné nedostatky s platností pasu a počtem volných stran (na každé vízum minimálně jedna volná dvoustrana) nese plnou odpovědnost klient. Pasy se po vyřízení víza předávají při odbavení zájezdu na letišti či na jiném místě před odjezdem, ev. dle dohody před odjezdem v kanceláři CK.
Očkování, léky
Při cestách mimo Evropu se doporučují některá očkování. Základem je očkování proti žloutence (hepatitidě) typu A (B). Dále dle jednotlivých oblastí a doporučení ze strany center cestovní medicíny jsou nejčastěji realizována další očkování proti tyfu, meningokokové meningitidě, žluté zimnici (do některých oblastí povinné) a antimalarická profylaxe. V případě, že užíváte pravidelně nějaké léky, vezměte si je s sebou v dostatečném množství na celou dobu pobytu. Při letecké přepravě je mějte s sebou v příručním zavazadle.
Ubytování
Pro ubytování jsou zajišťovány hotely, penziony, hostely, ubytovny. Specifikace je uvedena v ceně zahrnuje. Ubytování je především ve dvoulůžkových pokojích většinou se soc. zařízením. V horských oblastech může být ubytování i ve vícelůžkových pokojích se společným soc. zařízením.
Stravování
Případné stravování je vždy upřesněno u jednotlivých zájezdů. Případně vhodné stravování na místě poradí průvodce.
Pokyny k zájezdům
Důležité informace k zájezdům/předsmluvní podmínky obdržíte současně při přihlášení na zájezd. Upřesňující informace ohledně přesného rozpisu letů obdržíte s dostatečným předstihem (minim. 3 týdny před odjezdem, většinou i dříve, nejzazší termín je 7 dní před odjezem).
Sedadla v letadle, kompenzace za zpoždění
Ve většině případů se na letenky pro zájezdy dělají skupinové rezervace, v takových případech nelze zajistit konkrétní místa v letadle. Letecká společnost řeší sektory v letadle, kam skupinu usadí. Zajištění požadovaných sedadel dopředu není někdy možné či je zpoplatněno. Ve většině případů společnosti umožňují výběr sedadel až 48-24 hodin před odletem. Můžeme vám poskytnout číslo elektronické letenky a rezervační kód abyste si mohli v rámci on-line check-in zajistit místa v letadle dle svého zájmu. Výběr sedadel je případně možné řešit při check-in na letišti při odbavení.
V případě zpoždění letu je možné zažádat o kompenzaci. Předáme Vám link, přes který můžete zažádat o kompenzaci u příslušné letecké společnosti nebo využít služby firmy click2claim, která se tímto profesionálně zabývá a prověří nárok na kompenzaci. Vstup přes https://www.click2claim.eu/ap/karavela.
Doprava na letiště, parkování u letiště, ubytování u letiště
Informace o dopravním spojení pražskou veřejnou dopravou na letiště naleznete na stránkách: www.dpp.cz/doprava-na-letiste/.
Parkování si můžete rezervovat na webech goparking.cz, smileparking.cz nebo aeroparking.cz.
Ubytování u letiště za rozumnou cenu nabízí Hostel Modrá. V případě potřeby doporučujeme rezervovat včas na booking.com.
Smluvní podmínky
Smlouva o zájezdu/potvrzení zájezdu se uzavírá mezi Cestovní kanceláří CK Karavela s.r.o. (dále jen „pořadatel“) a zákazníkem. Smlouva/potvrzení o zájezdu může být uzavřena přímo s pořadatelem (touroperátorem) nebo prostřednictvím jejího obchodního zástupce (prodejce). Pořadatel se zavazuje, že zákazníkovi poskytne zájezd a zákazník se zavazuje, že zaplatí smluvenou cenu.
- 1. Podmínky realizace zájezdu
- 2. Cena zájezdu
- 3. Povinnosti cestovní kanceláře při uzavření smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu
- 4. Změna podmínek smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu
- 5. Odstoupení od smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu
- 6. Odstupné
- 7. Odpovědnost cestovní kanceláře
- 8. Porušení smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu v průběhu zájezdu
- 9. Cestovní pojištění
- 10. Letecké zájezdy
- 11. Souhlas se zpracováním osobních údajů a se zasíláním obchodních sdělení
- 12. Závěrečná ustanovení
- Poskytované slevy
1. Podmínky realizace zájezdu
Realizace zájezdu je podmíněna dosažením minimálního počtu zákazníků. Pořadatel je povinen informovat zákazníka o zrušení zájezdu z důvodu nedosažení minimálního počtu zákazníků nejpozději 21 dnů před zahájením zájezdu. Realizace zájezdů je podmíněna minimálním počtem zákazníků následovně: letecké zájezdy 7-8. U většiny leteckých zájezdů je max. počet zákazníků ve skupině 16. U autobusových zájezdů je minimální počet 25-30, max. počet většinou 45 účastníků.
2. Cena zájezdu
Cena zájezdu je smluvní cenou mezi zákazníkem a pořadatelem a zahrnuje vždy vyjmenované položky ve smlouvě o zájezdu/potvrzení zájezdu. Zálohu ve výši minimálně 30 % z ceny zájezdu je třeba uhradit při uzavření smlouvy o zájezdu/ potvrzení zájezdu, doplatek pak nejpozději 30 dnů před odjezdem zájezdu nebo poskytnutím služeb. Bez úplného zaplacení nemá zákazník nárok na poskytnutí služeb. Maximální výše zálohy je většinou 20 000 Kč (u zájezdů do Jižní Ameriky a na Nový Zéland minim. 30 000 Kč, do Austrálie 40 000 Kč, Oceánie minim. 50 000 Kč vzhledem k cenám letenek, případně i u dalších zájezdů kde cena letenky přesahuje částku 20 000 Kč je záloha rovnající se předpokládané ceně letenky). V případě uzavření smlouvy ve lhůtě kratší než 30 dnů před odjezdem zájezdu nebo poskytnutím služeb je zákazník povinen uhradit 100 % celkové ceny zájezdu.
3. Povinnosti pořadatele při uzavření smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu
Pořadatel informuje zákazníka o tom zda si kupuje zájezd či spojené cestovní služby a o způsobu právní ochrany zákazníka, předává mu informace k zájezdu – předsmluvní podmínky. Poté je možné sepsat smlouvu o zájezdu/potvrzení zájezdu. Po vyplnění obdrží každá ze smluvních stran po jednom exempláři se stejnou platností. Zákazník svým podpisem smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu stvrzuje, že se seznámil se skutečností, že si kupuje zájezd, s předsmluvními informacemi (informace k zájezdu) a všeobecnými podmínkami. Dále se způsobem uplatnění svých nároků plynoucích z porušení právní povinnosti pořadatele a s bezpečnostní situací v oblastech, kam je zájezd pořádán. Pořadatel taktéž zákazníkovi vydá doklad o svém pojištění dle zákona č. 159/1999 Sb Pořadatel je povinen nejpozději do 7 dnů před zahájením zájezdu poskytnout zákazníkovi písemně konečné informace (pokyny k zájezdu) a informovat o všech skutečnostech, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou pořadateli známy. Je-li smlouva uzavřena v době kratší než 7 dnů před zahájením zájezdu, musí pořadatel svoji povinnost splnit již při uzavření smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu.
4. Změna podmínek smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu
Je-li pořadatel nucen z objektivních důvodů před zahájením zájezdu změnit podmínky smlouvy, může navrhnout zákazníkovi změnu smlouvy/potvrzení o zájezdu. Pokud zákazník do 5 dnů od doručení návrhu na změnu smlouvy o zájezdu od smlouvy neodstoupí, má se za to, že s její změnou souhlasí. Pořadatel je oprávněn provést účelné programové změny, zejména z důvodů bezpečnostních, organizačních či klimatických (např. jiná časová posloupnost navštívených míst, změna trasy z časových důvodů). Tyto programové změny činí pořadatel zásadně s cílem zajistit bezproblémový průběh zájezdu. Rozsah a kvalita poskytovaných služeb musí být v úhrnu zachována a cena zájezdu se z důvodu provedení uvedených změn nemění. Tyto změny oznamuje pořadatel zákazníkovi bez zbytečného odkladu. Zákazník nemá v těchto případech právo odstoupit od smlouvy bez povinnosti uhradit odstupné, ledaže jde o změny podstatné (významná úprava programu či trasy zájezdu, týkající se více než 20 % doby jeho trvání). Pořadatel je oprávněn zvýšit cenu zájezdu při pozdním přihlášení zákazníka či v případě vyšší ceny letenky než je stanovený limit na cenu letenky. Zákazník doplácí rozdíl mezi skutečnou cenou letenky a stanovenou limitní cenou letenky. Zákazník nemusí souhlasit se změnou smlouvy a může od smlouvy odstoupit bez sankcí. Lhůta pro odstoupení je 5 kalendářních dní. Cena zájezdu uvedená v cestovní smlouvě/potvrzení zájezdu nesmí být zvýšena během 20 dnů před zahájením zájezdu. Před zahájením zájezdu může zákazník písemně oznámit pořadateli, že se zájezdu místo něho zúčastní jiná osoba v oznámení uvedená. Dnem doručení tohoto oznámení se osoba v něm uvedená stává zákazníkem. Oznámení se musí doručit nejméně 7 dní před odjezdem na zájezd. Oznámení musí obsahovat prohlášení nového zákazníka, že souhlasí s uzavřenou smlouvou o zájezdu/potvrzení zájezdu. Původní a nový zákazník společně a nerozdílně zodpovídají za zaplacení ceny zájezdu a úhradu manipulačního poplatku podle smlouvy, popřípadě prokazatelných nákladů spojených s překnihováním.
5. Odstoupení od smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu
- ze strany pořadatele
Pořadatel může před zahájením zájezdu od smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu odstoupit jen z důvodu zrušení zájezdu nebo z důvodu porušení smluvní povinnosti zákazníkem. Odstoupí-li pořadatel od smlouvy před zahájením zájezdu z důvodu porušení povinnosti zákazníkem, je zákazník povinen zaplatit pořadateli níže stanovené odstupné a pořadatel je povinen vrátit zákazníkovi vše, co od něho obdržel na úhradu ceny zájezdu podle zrušené smlouvy o zájezdu. Odstoupil-li zákazník od smlouvy z důvodu, že nesouhlasí se změnou smlouvy dle čl. 4, nebo zrušil -li pořadatel zájezd z jiného důvodu než pro porušení povinnosti zákazníkem, nabídne pořadatel zákazníkovi náhradní zájezd celkově odpovídající alespoň tomu, co bylo původně ujednáno, může-li pořadatel takový zájezd nabídnout, nebo vrácení již uhrazené částky. Zruší-li pořadatel zájezd ve lhůtě kratší než 20 dnů před jeho zahájením, je povinen uhradit zákazníkovi pokutu ve výši 10 % z ceny zájezdu. Pořadatel se může zprostit odpovědnosti za škodu a povinnosti zaplatit pokutu jen tehdy, prokáže-li, že ke zrušení zájezdu došlo v souladu s ustanovením o nedosažení minimálního počtu osob potřebných pro jeho realizaci nebo v důsledku mimořádné nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na jeho vůli. Realizace zájezdů je podmíněna minimálním počtem zákazníků dle článku 1 této smlouvy.
- ze strany zákazníka
Zákazník může odstoupit od smlouvy kdykoli za podmínek stanovených touto smlouvou. Odstoupí-li zákazník od smlouvy svévolně, je zákazník povinen zaplatit pořadateli níže stanovené odstupné a pořadatel je povinen vrátit zákazníkovi vše, co od něho obdržel na úhradu ceny zájezdu podle zrušené smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu. Informace o odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka musí být podána v písemné podobě. Pokud zákazník odstoupí od smlouvy o zájezdu z důvodu obav z nenadálých situací v oblasti, kam je zájezd pořádán, např. ojedinělých ozbrojených loupeží, teroristických útoků, dopravních nehod atd., je povinen hradit odstupné dle čl. 6, pokud pořadatel zájezd sám nezruší. Zákazník nehradí odstupné v případě, kdy v bezprostředním okolí trasy nastaly okolnosti, které by měly významný dopad na poskytnutí služeb.
V případě že dojde ke zrušení nebo odstoupení od smlouvy vrací CK dle smluvních podmínek finanční prostředky zákazníku nejpozději do 14 dní.
6. Odstupné
V případech, kdy se touto smlouvou sjednává povinnost zákazníka uhradit pořadateli odstupné, se jeho výše určuje podle počtu dnů od rozhodné skutečnosti, která zakládá povinnost k jeho úhradě do počátku zájezdu (poskytnutí první služby). Výše odstupného při odstoupení od smlouvy činí:
- více než 50 dnů před odjezdem 10 % z ceny zájezdu
- mezi 50 až 35 dny před odjezdem 20 % z ceny zájezdu
- mezi 34 až 21 dny před odjezdem 30 % z ceny zájezdu
- mezi 20 až 11 dny před odjezdem 50 % z ceny zájezdu
- mezi 10 až 6 dny před odjezdem 75 % z ceny zájezdu
- méně než 6 dnů před odjezdem a při nedostavení se k odjezdu 100 % ceny zájezdu
U zájezdů, kde přímo vynaložené náklady na zákazníka již přesáhly stanovené odstupné, je možné tuto částku zvýšit dle skutečně vynaložených nákladů. Zákazník neplatí odstupné v případě, že si za sebe najde včas odpovídající náhradu. Hradí pouze manipulační poplatek ve výši 300 Kč a případně již prokazatelně vynaložené náklady (např. zaplacené vízum, storno letenky ap.).
7. Odpovědnost cestovní kanceláře
Pořadatel odpovídá zákazníkovi za řádné poskytnutí všech sjednaných služeb a má povinnost poskytnout zákazníkovi pomoc v nesnázích. Nelze–li v důsledku vyšší moci zajistit návrat zákazníka v souladu se smlouvou, nese pořadatel náklady na nezbytné ubytování, pokud možno v rovnocenné kategorii, a to nejvýše za tři noci na jednoho zákazníka. Omezení výše nákladů na 3 noci se nevztahuje na osoby s omezenou schopností pohybu a na všechny osoby, které je doprovázejí, těhotné ženy a nezletilé bez doprovodu, jakož i osoby, které potřebují zvláštní lékařskou pomoc, za předpokladu, že pořadateli sdělily své zvláštní potřeby alespoň 48 hodin před zahájením zájezdu. Zavinil-li si zákazník nesnáze sám, může pořadatel požadovat přiměřenou náhradu skutečně vynaložených nákladů.
Pořadatel odpovídá zákazníkovi za porušení závazků vyplývajících z uzavřené smlouvy o zájezdu bez ohledu na to, zda tyto závazky mají být splněny pořadatelem nebo jinými dodavateli služeb poskytovaných v rámci zájezdu. Má-li zájezd vadu, zákazník ji musí vytknout bez zbytečného odkladu ihned na místě, aby mohla být vada co nejdříve odstraněna. V případě, že vadu nelze úplně odstranit má zákazník právo na slevu z kupní ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Zákazník může uplatnit reklamaci nejpozději ve lhůtě 2 roků po ukončení zájezdu. V případě zamítnutí reklamace se může klient obrátit na ČOI (řešení sporu mimosoudní cestou – ADR), ev. spor řešit soudní cestou. Pořadatel se může odpovědnosti za škodu způsobenou odstoupením od cestovní smlouvy před zahájením zájezdu zprostit jen tehdy, prokáže-li, že ke zrušení zájezdu došlo z důvodu nízkého počtu účastníků nebo v důsledku mimořádné nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na vůli pořadatele. Pořadatel se může odpovědnosti za škodu způsobenou porušením právní povinnosti zprostit jen tehdy, prokáže-li, že tuto škodu nezavinil on ani jiní dodavatelé služeb poskytovaných v rámci zájezdu a škoda byla způsobena zákazníkem, třetí osobou, která není spojena s poskytováním zájezdu, pokud tuto skutečnost nebylo možné předpokládat nebo byla mimořádnou nepředvídatelnou a nepřekonatelnou událostí, které nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí. Ve výše uvedených případech je pořadatel povinen poskytnout zákazníkovi v nesnázích neprodleně pomoc. Nepředvídatelnou a nepřekonatelnou událostí je např. občanská válka, válka mezi státy, revoluce, teroristický útok, ozbrojená loupež, stávky, úřední zákazy, nehody, výjimečný stav, nepříznivé klimatické podmínky, přírodní katastrofy, dopravní kolapsy a zdržení na státních hranicích apod. U expedičních zájezdů může dojít k úpravě trasy, změně harmonogramu navštívených míst. V těchto případech nemá zákazník právo na poskytnutí slevy z ceny zájezdu, ani na odstoupení od cestovní smlouvy. Výlohy a škody zákazníků v těchto případech pořadatel nehradí. Pořadatel také neručí za majetek zákazníků v případě jeho poškození, ztráty či krádeže nebo loupeže.
8. Porušení smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu v průběhu zájezdu
Jestliže po zahájení zájezdu pořadatel neposkytne zákazníkovi služby nebo jejich podstatnou část řádně a včas, nebo zjistí, že mu všechny služby nebo jejich podstatnou část nebude moci řádně a včas poskytnout, je povinen provést bez zbytečného odkladu taková opatření, aby zájezd mohl pokračovat. Pokud nelze pokračování zájezdu zajistit jinak než prostřednictvím služeb nižší kvality, než uvedené v smlouvě o zájezdu, je pořadatel povinen vrátit zákazníkovi rozdíl v ceně.
9. Cestovní pojištění
V cenách zájezdů není zahrnuto cestovní pojištění. Pojištění Vám můžeme zajistit u Generali-České pojišťovny a.s. (produkt TURISTA). Pojištění zahrnuje: léčebné výlohy v zahraničí, kryjící náklady až do výše 6 000 000 Kč (Svět), ev. 3 000 000 Kč (Evropa), úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti za škody, pojištění zavazadel (Svět – 50 000 Kč, Evropa – 20 000 Kč). Klienti nad 70 let věku mají pojištění bez příplatku. Možné pojištění stornopoplatků do výše 100 000/150 000 Kč (Svět, poplatek 780/2 100 Kč) a do výše 15 000/40 000 Kč (Evropa, poplatek 144/300 Kč). U storna (Svět) je dále pojištěna právní ochrana (20 000 Kč), nevyužitá dovolená (15 000 Kč) a přerušená cesta (20 000 Kč). Pojištění storna se vztahuje i na nemocného Covid 19. V případě storna je plnění pojišťovnou ve výši 80 %.
Nově je možné pojistit přerušení cesty z důvodu nákazy COVID. V případě přerušení cesty pojišťovna poskytne pojistné plnění v podobě úhrady nákladů na nespotřebované služby vyplývající z uzavřené smlouvy o zájezdu a v podobě dodatečných nákladů na návrat (jízdní doklad, letenka), pokud nebylo možné použít původní zpáteční jízdní doklad. V případě nařízení preventivního testu na zjištění onemocnění COVID-19, pojišťovna uhradí náklady spojené s jeho provedením. V případě nařízené preventivní karantény pojišťovna po dobu jejího trvání uhradí náklady spojené s ubytováním a stravou pojištěného. Pojišťovna pojištěnému nahradí náklady za parkovné, které vznikly po termínu řádného návratu leteckou dopravou, pokud vyzvednutí vozidla v řádném termínu zabránila nařízená preventivní karanténa pojištěného v souvislosti s podezřením na onemocnění COVID-19 mimo území České republiky nebo nařízený test na vyloučení onemocnění COVID-19 mimo území České republiky. Dále pojišťovna pojištěnému uhradí náklady na repatriaci pojištěného po ukončení nařízené preventivní karantény mimo území České republiky. Pojištěný je povinen ihned po vzniku škodní události (tj. ihned po nařízení preventivního testu na zjištění onemocnění COVID-19 nebo nařízení preventivní karantény v souvislosti s podezřením na onemocnění COVID-19, k tomu příslušným úřadem mimo území České republiky) kontaktovat asistenční centrálu pojišťovny a postupovat v souladu s jejími pokyny. Pojišťovna uhradí vzniklé náklady na základě dokladů osvědčujících nenávratné vynaložení těchto nákladů pojištěným. V odůvodněných případech může pojišťovna vzniklé náklady uhradit přímo za pojištěného, a to po předchozí dohodě s asistenční centrálou pojišťovny. Maximální výše limitu pro plnění je 30.000 Kč. Cena připojištění Evropa je 250 Kč, Svět je 540 Kč. Poplatek za poj. přerušení cesty se hradí společně se zálohou.
Variantně možné pojištění u pojišťovny AXA ASSISTANCE CZ, s.r.o. (léčebné výlohy, storno, karanténa). Klienti nad 70 let – 100% příplatek. Ceny pojištění v oddíle Cestovní pojištění na www.karavela.cz nebo u každého jednotlivého zájezdu.
Při likvidaci pojistné události je v přímém vztahu k zákazníkovi pojišťovna. Pořadatel tímto výslovně upozorňuje na skutečnost, že zmíněné pojištění nekryje sportovní činnost. Pořadatel doporučuje připojištění u náročné vysokohorské turistiky, trekingu.
10. Letecké zájezdy
Celková cena leteckého zájezdu většinou obsahuje mezinárodní letenku, letištní taxy, místní dopravu, ubytování, služby průvodce a případně další vyjmenované služby. Víza nejsou většinou v ceně zájezdu. U mnoha destinací se víza vyřizují přímo na letišti či na hranici. Tam, kde je nutné vyřídit víza dopředu, informuje pořadatel o této situaci zákazníka. Zákazník si může víza vyřídit sám nebo je zajistí na požádání pořadatel. O výši poplatků informuje pořadatel své zákazníky. Odletové taxy, které se hradí na některých letištích při odletu si zákazník hradí sám. Při uzavírání smlouvy/potvrzení o zájezdu je zákazník seznámen s celkovou cenou zájezdu. Odlety mohou být i z jiného letiště než Praha (Mnichov, Vídeň ap.) vzhledem k cenám letenek. Zákazník se dopravuje na letiště na vlastní náklady. U leteckých zájezdů může dojít k posunu termínu o několik dní s ohledem na možnosti letecké přepravy. S touto eventualitou je nutné počítat. Pořadatel o této změně informuje co nejdříve, jak je možné.
11. Souhlas se zpracováním osobních údajů a se zasíláním obchodních sdělení
1) Zákazník je srozuměn s tím, že CK Karavela je oprávněna pro účely plnění smlouvy o zájezdu a za účelem plnění zákonných povinností zpracovávat jeho osobní údaje v rozsahu zejména: jméno, příjmení, titul, rodné číslo/datum narození, typ cestovního dokladu, číslo cestovního dokladu a jeho platnost, bankovní spojení, datum narození, bydliště, e-mailová a doručovací adresa, číslo telefonu, údaje o alergiích, lécích a jiných zdravotních potížích. Všechny osobní údaje budou uloženy pouze po dobu stanovenou zákonem, případně po dobu nezbytně nutnou.
2) Pro účely plnění smlouvy o zájezdu budou informace uvedené v čl. 1 v nezbytném rozsahu poskytnuty také dodavatelům služeb (zejména hotelům, přepravním společnostem, průvodcům, pojišťovně). Pokud se zájezdová destinace nachází mimo země Evropského hospodářského prostoru, bere zákazník na vědomí, že jeho osobní údaje budou poskytnuty příjemcům osobních údajů v třetích zemích (zejména hotelům, přepravcům). Informace o tom, zda existuje rozhodnutí Evropské komise o odpovídající ochraně dat a dále informace o vhodných zárukách ochrany osobních údajů při předání osobních údajů do třetí země poskytne cestovní kancelář na žádost zákazníka.
3) Zákazník bere na vědomí, že CK Karavela je v rozsahu a za podmínek stanovených platnými právními předpisy povinna předat osobní údaje zákazníka pro účely stanovené zákonem.
4) Zákazník bere na vědomí, že CK Karavela bude zpracovávat jeho osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, adresa, telefonní číslo a e-mailová adresa za účelem přímého marketingu (zasílání obchodních sdělení). Obchodní sdělení je cestovní kancelář oprávněna zasílat formou SMS, MMS, elektronické pošty, poštou či sdělovat telefonicky. Proti zasílání obchodních sdělení může zákazník vznést kdykoliv námitku, a to buď na adrese CK Karavela nebo e-mailem zaslaným na adresu karavela@karavela.cz. V tomto případě nebude CK Karavela zákazníkovi dále zasílat obchodní sdělení, ani jinak zpracovávat jeho osobní údaje zákazníka pro účely přímého marketingu.
5) Zákazník může souhlasit, zejména zaškrtnutím políčka ve smlouvě o zájezdu, ale i jiným prohlášením, s tím, že cestovní kancelář bude pořizovat fotografie jeho osoby během zájezdu a k použití těchto fotografií v rámci propagačních materiálů cestovní kanceláře, a to jak v hmotné podobě, tak na webových stránkách.
6) Výše uvedená ustanovení platí přiměřeně i ve vztahu k osobám, v jejichž prospěch zákazník smlouvu o zájezdu uzavřel (spolucestující). Uzavřením smlouvy o zájezdu zákazník prohlašuje, že je oprávněn souhlasy za spolucestující osoby udělit, a to ať už na základě smluvního či jiného zastoupení.
7) Zákazník bere na vědomí, že jako subjekt údajů má zejména následující práva (platnost Smlouvy o zájezdu tím zůstává nedotčena):
a) Souhlas s pořizováním fotografií může kdykoliv odvolat, a to podáním zaslaným cestovní kanceláři, a to buď na adresu cestovní kanceláře nebo e-mailem zaslaným na adresu karavela@karavela.cz.
b) Požadovat od cestovní kanceláře přístup k osobním údajům týkajících se jeho osoby, jejich opravu nebo výmaz, popř. může požadovat omezení zpracování svých osobních údajů, vznášet námitky proti zpracování osobních údajů, jakož i práva na přenositelnost údajů.
c) Požadovat, aby CK Karavela omezila zpracování jeho osobních údajů pokud
– zákazník popírá přesnost svých osobních údajů, a to na dobu potřebnou k tomu, aby správce ověřil přesnost jeho osobních údajů;
– zpracování jeho osobních údajů bylo protiprávní, ale nepožádá o výmaz osobních údajů, ale o omezení jejich použití;
– cestovní kancelář již nepotřebuje jeho osobní údaje pro účely zpracování, ale zákazník je požaduje pro určení, výkon nebo obhajobu svých nároků;
– zákazník vznesl námitku proti zpracování svých osobních údajů, a to do doby než bude ověřeno, zda oprávněné důvody cestovní kanceláře převažují nad oprávněnými důvody zákazníka. Pokud bylo omezeno zpracování osobních údajů zákazníka, mohou být jeho údaje zpracovány, s výjimkou uložení, pouze s jeho souhlasem.
d) Právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů.
e) Získat od cestovní kanceláře kdykoliv potvrzení, že jeho osobní údaje jsou zpracovávány, a pokud tomu tak je, je CK Karavela povinna mu na žádost poskytnout následující informace a vydat mu kopii zpracovávaných osobních údajů:
– účel zpracování
– kategorie osobních údajů, které zpracovává
– příjemci nebo kategorie příjemců, kterým jeho osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny
– plánovaná doba, po kterou budou jeho osobní údaje uloženy, nebo není-li ji možné určit, kritéria použitá ke stanoven této doby
– existence práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů zákazníka nebo omezení jejich zpracování a vznést námitku proti tomuto zpracování
f) Získat své osobní údaje, které CK Karavela zpracovává, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu
12. Závěrečná ustanovení
Zákazník podpisem smlouvy o zájezdu/potvrzení zájezdu potvrzuje, že se seznámil s její obsahem, zejména s rozsahem objednaných služeb, podmínkami pojištění ve smyslu zákona č. 159/1999 Sb., podmínkami cestovního pojištění jakož i s podmínkami úhrady odstupného, které je v případech stanovených touto smlouvou povinen uhradit pořadateli. Zákazník bere na vědomí, že pojistné podmínky a odstupné jsou nedílnou součástí smlouvy a souhlasí s nimi. Zákazník je osobně zodpovědný za správnost jím uvedených osobních údajů. Zákazník je povinen zajistit si platné cestovní doklady (obvyklá minimální platnost pasu je 6 měsíců po návratu ze zájezdu a pro každou navštívenou zemi s vízovou povinností je třeba v pase 1 volná dvoustrana) včetně víz a dalších náležitostí potřebných pro vycestování do konkrétní destinace (např. doklad o očkování včetně COVID-19). V případě, že zákazník odstoupí od smlouvy, protože není očkovaný, ale očkování se po něm v destinaci chce, aby mohl služby čerpat, má CK právo mu účtovat storno. CK služby zajistila a služby jsou připraveny k čerpání. (Ne)možnost očkovat se je okolností na straně zákazníka, za kterou CK nenese odpovědnost. Platí to pro COVID stejně jako pro očkování proti jiné nemoci. V případě vyřizování cestovních dokladů prostřednictvím pořadatele poskytnout zákazníci ve stanoveném termínu cestovní pas, ev. další požadované podklady. Při požadavku zaslání cestovního pasu zpět poštou nese případné riziko ztráty majitel cestovního pasu. Zákazník je povinen dodržet místo nástupu, které uvedl. Zákazník je povinen aktivně se informovat o změnách pasových, vízových a zdravotních požadavků země určení. Zákazník je povinen mít uzavřené pojištění léčebných výloh na dobu zájezdu a v souladu s požadavkem vstupní země. Zákazník má povinnost mít s sebou na zájezd chytrý telefon, kde je na vstupu do země vyžadována trasovací aplikace. Zákazník má povinnost být k zastižení na telefonu, mailu uvedeném v cestovní smlouvě. Zákazník je povinen dodržovat právní předpisy navštívených států. Zákazník se zúčastňuje zájezdu, fakult. výletů, případně sportovního programu (horské a vysokohorské turistiky, trekingu, raftingu a cykloturistiky) na vlastní zodpovědnost, a to i v případě, že jsou na zájezdu přítomni sportovní instruktoři. Zákazník je povinen dbát pokynů vedoucího zájezdu a sportovních instruktorů, dodržovat stanovený program a v případě individuálního programu informovat vedoucího zájezdu o své plánované trase. Ten má právo zákazníkovi tuto plánovanou trasu zakázat v případě, že jeho fyzické předpoklady, zkušenosti a vybavení neodpovídají předpokládané náročnosti trasy. Zákazník je povinen předložit souhlas zákonného zástupce v případě, že se jako osoba mladší 18 let účastní zájezdu bez jeho doprovodu. Účast osob mladších 15 let je podmíněna doprovodem a dohledem dospělého účastníka v průběhu zájezdu. Vedoucí zájezdu má právo vyloučit účastníka zájezdu z programu, zájezdu či mu zakázat plánovanou trasu, pokud jeho vybavení, zkušenosti, fyzický a psychický stav neodpovídají náročnosti programu či svým chováním a jednáním hrubě narušuje průběh zájezdu (alkohol, vulgární mluva, nevhodné působení na další klienty ap.). Neúčast na programu, zbývající části zájezdu z výše uvedených důvodů se nepovažuje za porušení smlouvy ze strany pořadatele a zákazník nemá nárok na žádnou kompenzaci. Stejně tak v případě, že se klient ze své vůle programu neúčastní, tj. nevyužívá služeb zájezdu, CK neodpovídá za škody a náklady, které klientovi vznikly v souvislosti s vlastním programem a klient nemá právo na slevu za nevyužité služby CK.
Pořadatel je oprávněn účtovat klientovi částku 500 Kč/hod či poměrnou část za služby dle dohody, které nejsou zahrnuty do ceny zájezdu. Jde o vyplňování formulářů (papírové, online apod.), které klient nechce či neumí vyplnit (požadavky zemí na příjezdové, tranzitní, zdravotní a jiné dotazníky). Náhrady za zpoždění letů, za zpožděná/ztracená zavazadla, náhrady u pojišťovny apod. si zákazník řeší sám či za pomoci firmy click2claim (vstup přes https://www.click2claim.eu/ap/karavela).
Slevy
V současné době poskytujeme slevy na naše zájezdy až 8 %. Příslušející slevy pod bodem a, b, c, d můžete sčítat do max. hodnoty 5 000 Kč.:
- a) First minute – u zájezdů získáte nejvyšší slevu 4 % při nákupu zájezdu více jak 6 měsíců před odjezdem, nižší slevu 2 % v období nákupu 3-6 měsíců před odjezdem, méně než 3 měsíce do odjezdu se sleva First minute nevypisuje. Slevy se neposkytují z cen prodloužení zájezdů a z příplatků (víza, pojištění, jednolůžkové pokoje ap.).
- b) Věrnostní sleva – 1 % z ceny zájezdu pro Vás, kdo jste byli s námi na zájezdu v roce 2021 či 2022 a byli jste přihlášeni přímo v CK Karavela.
- c) Sleva pro seniory (věk nad 65 let), studenty SŠ/VŠ (na základě ISIC, indexu), děti do 15 let činí 1 % z ceny zájezdu.
- d) Skupinová sleva – při počtu 5-6 osob náleží sleva 1 %, při počtu od 7 osob sleva 2 % (platí při společném zaslání smluv a platby zálohy).
- e) Last minute – nelze sčítat s žádnou další slevou.
Sledujte www.karavela.cz a náš Facebook
Novinky, First Minute a Last Minute můžete sledovat na našem webu, další aktuality na Facebooku přístupném z úvodní stránky webu.